2012 рік Опис виховної
системи Попівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1Карлівської районної ради Полтавської області
В основу діяльності закладу
покладено концепцію Попівської загальноосвітньої школи - «Школа громадянського
становлення» , згідно якої діяльність школи спрямована на виховання
свідомого компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та
політично активною особистістю,
повноправним членом громадянського суспільства.
Для забезпечення
громадянського становлення та соціалізації школярів створено особистісно зорієнтовану систему
громадянського виховання « Я – Ми – Родина- Україна» , яка
здійснюється під час навчальної та
позанавчальної діяльності (
Додаток 1)
Особистісно орієнтований
підхід у громадянському вихованні учнів передбачає перш за все неповторність ,
цілісність, унікальність кожної дитини. Спираючись на знання індивідуальних
особливостей , потенційних можливостей кожної особистості створюємо
найсприятливіші умови для розвитку громадянської активності своїх вихованців.
Виховний процес реалізується з
урахуванням вікових особливостей , проблем і потреб кожного учнівського
колективу та визначає такі головні етапи
:
-
5
клас: « Я- моя родина», що
передбачає утвердження принципів сімейного виховання . Адаптація до нових умов
навчання , співпраця з батьками,ознайомлення з історією школи, її традиціями
.Вивчення конституції шкільної держави, її законів та єдиних вимог до учнів .
-
6
клас: « Моя родина – Україна».Усвідомлення
свого місця в історичному процесі. Мій родовід через історичну пам'ять і
традиції до сучасності. Формування духовних і естетичних потреб і цінностей.
Проведення обрядових календарних свят, знайомство з традиціями українського
народу;
-
7
клас: «Я у колективі» Виявлення індивідуальних особливостей кожної дитини
та їх творчий розвиток .Пошук спільних інтересів та формування єдиного колективу.
-
8
клас: « Я- особистість».Стимулювання
самостійності, самоаналізу, самооцінки , ініціативності. Формування свідомої
дисципліни, та основ здорового способу життя .
-
9
клас: « Обов’язки ».Формування
свідомого ставлення до себе та оточуючих. Визначення власних потреб та
узгодження їх із власними можливостями. Дотримання єдиних вимог до учнів, Статуту школи.
-
10
клас : « Права». Правова освіта,
превентивне виховання. Створення умов для реалізації здібностей школярів.
Самовизначення у дорослому житті.
-
11
клас: « Я- громадянин» . Випускник
школи - зріла особистість, якій притаманні високі почуття обов’язку та відповідальності,
активна життєва позиція, почуття гідності за свій народ, державу , школу.
Виховний
процес здійснюється за напрямками , які конкретизують діяльність класних
учнівських колективів, а саме :
·
« Я-
лідер»
·
« Я-
громадянин України»
·
« Я-
патріот Батьківщини»
·
« Я і
закон»
·
« Я-
і моє здоров’я»
·
« Я-
частина природи»
·
« Я і
моя родина»
·
« Я і
творчість»
·
« Я-
господар»
Прагнучи зробити шкільне життя
захоплюючим, повноцінним, різноманітним
до організації виховного процесу залучаються органи шкільного самоврядування,
батьки, громадськість . Метою
діяльності напрямку « Я-лідер» є формування культури життєвого
самовизначення ; забезпечення духовного становлення особистості учня,створення
умов для його самореалізації у різних видах діяльності. Даний напрям
реалізується через учнівське
самоврядування, яке більше 14 років здійснюється через функціонування шкільної президентсько-парламентської
держави. Саме воно забезпечує
комплексний виховний вплив на учнів, залучаючи
їх до усвідомленої систематичної участі в справах школи, класу, до розв’язання
важливих питань життя школи, формування активної життєвої позиції, демократичної культури.
Президентсько-парламентська
шкільна держава
представлена трьома гілками
влади:
·
законодавча
( шкільна Верховна рада з депутатським корпусом ) ;
·
виконавча
( адміністрація президента, кабінет міністрів ) ;
·
судова
( шкільний суд, прокурор і органи правосуддя, колегія адвокатів від кожного
класу, присяжні засідателі ) і охоплює своєю діяльністю всіх без винятку учнів
школи, кожен учень має постійне та
тимчасове доручення, які зобов’язують його бути не пасивним глядачем, а
активним громадянином шкільної держави у ролі керівника та підлеглого.
Є свій шкільний Президент,
функціонує Кабінет Міністрів і шкільна Верховна Рада з депутатським корпусом.
Створено Конституцію шкільної держави, герб, прапор, гімн.
Схема шкільного
самоврядування
Організація учнівського самоврядування сприяє формуванню правової компетентності,
соціальної активності та громадянської відповідальності; толерантності; політичної культури, кращій обізнаності учнів із роботою органів державної
влади.
Найбільш значимою фігурою шкільної держави є
її президент. Вибори президента
– надзвичайно важлива подія в житті школи. Спочатку відбувається висунення
кандидатур, збір підписів на підтримку кандидатів, зустріч кандидатів з виборцями, ознайомлення з їх предвиборною
програмою, а потім назначається день виборів. Створюється виборча комісія,
складаються списки виборців, відбувається таємне голосування. На виборах
присутні спостерігачі, що підтверджують законність виборів, все відбувається як
у дорослому житті. Члени виборчої комісії здійснюють підрахунок бюлетнів,
голосів, складають акт результатів виборів.
Верховною радою у школі розроблені і затверджені положення про президента
і про вибори президента, тому всі процеси здійснюються в рамках законів
Конституції шкільної держави.
Президент вибирається строком на два
роки, можливе переобрання його на другий термін.
Перед вступом на посаду президент складає присягу : «Присягаю
на вірність рідній школі. Зобов’язуюсь усіма своїми діями дбати про зростання авторитету і престижу
школи, законів школи та виконувати свої обв’язки в інтересах всього коллективу».
Надійні помічники президента - його
представники по класах
До
складу шкільної Верховної ради входить голова і 12 депутатів. Першочергове завдання, вирішене Шкільною
Верховною радою, - прийняття Конституції – основного закону школи, за яким
здійснюється весь навчально – виховний процес у школі.
Наступний важливий закон школи – закон про встановлення шкільної премії,
спрямований на підвищення престижу знань.
Важливими були і прийняті Верховною радою закони про шкідливість і
заборону тютюнопаління учнями школи ;
про обов’язкову
шкільну форму ; про проведення дискотек та вечорів відпочинку ; про організацію
новорічних та різдвяних свят ; про організацію зимових канікул ; про умови конкурсу «Учень тижня» ; про
проведення свята Честі школи ; про проведення Дня здоров’я .
На даній сторінці подано частину матеріалу для ознайомлення. Опис виховної системи ви можете скачати повністю в каталозі файлів. |