П`ятниця, 19.04.2024

Попівська ЗОШ №1 


ГоловнаРеєстрація Вхід

Меню сайту
  
Категорії розділу

Форма входу

Сайти учителів


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту


Головна » 2012 » Березень » 16 » Попівський ЗНЗ І-ІІІ ступенів №1
13:10
Попівський ЗНЗ І-ІІІ ступенів №1

                                   Попівський ЗНЗ І-ІІІ ступенів №1 

                    Карлівського району Полтавської області

Рік народження школи – 1892. Тепер це сучасне двоповерхове приміщення: спортивний зал, навчальні кабінети – рідної мови, математики, фізики, хімії та біології, історії, інформатики, народознавства, комбінована майстерня на 25 робочих місць, бібліотека з-понад 5 тис. примірниками літератури, їдальня на 120 місць.

Колектив школи – це 181 учень і 28 учителів. Із них: 3 учителя-методиста, 5 старших учителів, 15 педагогів з вищою кваліфікаційною категорією, 7 нагороджено значком „Відмінник народної освіти”.

За останні п'ять років 2 вчителі були переможцями районних конкурсів „Учитель року” та „Класний керівник року”; директор школи призер обласного конкурсу „Директор школи – 2001”. Педагоги школи – неодноразові дипломанти районних та обласних ярмарків педагогічних технологій.

До складу власної педагогічної технології школи розвитку входять: підготовча школа – школа розвитку чуттів; школа І ступеня – школа пізнання; школа ІІ ступеня – школа розвитку; школа ІІІ ступеня – школа самовизначення та самореалізації.

Уся робота школи підпорядкована реалізації проблеми: „Підвищення якості знань учнів на основі впровадження в навчально-виховний процес нових педагогічних технологій” .

Навчально-виховний процес здійснюється на основі педагогічних, випробуваних часом методик та інноваційних педтехнологій: модульно-розвивальне навчання, рівнева диференціація А. Капіносова, розвивальне навчання в початкових класах, система лекційно-семінарських занять, елементи модульно-рейтингової технології оцінки знань учнів, методи навчання за В. Шаталовим.

Мета діяльності школи: розвиток і формування всебічно розвиненого громадянина України, зрілої особистості, здатної брати творчу участь у реформуванні суспільства.

Опорна школа з творчого використання педагогічної спадщини А.С. Макаренка З 1980 р., коли постало питання ефективної організації суспільно корисної і продуктивної праці, виликало потребу створення різновікових загонів, органів учнівського самоврядування. Спільна праця учнів і вчителів на полі стала поштовхом до вивчення і впровадження іншої педтехнології А.С.Макаренка – створення єдиного педагогічного колективу, де як учень, так і вчитель, на перше місце ставить успіх школи, на друге – успіх свого класу, а потім власний успіх.

Управління школою і учнівське самоврядування

З 1998 року в школі учнівське самоврядування діє у формі президентсько-парламентської держави (рис.1). Є свій шкільний Президент, функціонує Кабінет Міністрів і шкільна Верховна Рада з депутатським корпусом.

Створено Конституцію шкільної держави, герб, прапор, гімн. Організація учнівського самоврядування сприяє формуванню активної життєвої позиції, політичної культури, кращій обізнаності учнів із роботою органів державної влади. Передвиборні заходи, вибори – все як у справжньому житті. Прес-конференції, круглі столи, засідання Верховної Ради – це ділова гра, але діти вчаться думати над вирішенням шкільних проблем. Усі знання, вміння, здобуті в школі, вони зможуть застосувати у складному дорослому житті. Завдяки активній діяльності президентсько-парламентської держави школа не має правопорушників, жоден учень не перебуває на обліку в комісії у справах неповнолітніх. Бо досить ефективним у плані профілактичної роботи протиправних дій школярів є функціонування у шкільній державі правоохоронних органів та шкільного суду; створена рада профілактики, яка слідкує за дотриманням правил поведінки; учні школи охоплені заняттями у шкільних гуртках та спортивних секціях.

Таким чином, усі учні задіяні у громадському житті. І разом з тим вони не забувають, що школа – це місце, де вони здобувають знання.

Перші кроки у світ науки

У нашій школі навчаються не генії, а звичайні сільські діти. Але, завдячуючи копіткій праці педколективу, культу знань, який панує у школі, діти прагнуть вивчити якнайбільше, займаються самоосвітою. Учні школи з року в рік є переможцями районних предметних олімпіад з української мови та літератури, математики, хімії, фізики, німецької мови, історії, географії, біології, правознавства.

З метою заохочення школярів до навчання, підвищення престижу знань поряд з вітальними листівками, похвальними грамотами, дипломами, подяками Верховна Рада встановила шкільну премію за високі успіхи у навчанні.

Коло наукових питань дуже широке від математично-природничих дисциплін до гуманітарно-правових. Постійно зростає кількість учнів, які беруть участь у районному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт (захистили наукові роботи з народознавства, української літератури, хімії, математики. Цьому сприяє ретельна робота вчителів, зацікавленість учнів, інтелектуальний мікроклімат самої школи.

Так, наприклад, за останні п'ять років 42 учні школи були призерами районних олімпіад, з них 13 брали участь в обласних, зокрема учень школи А.Кручко (учитель Н.І.Гарькава) тричі представляв район на олімпіаді з математики. Серед кращих учнів школи слід відзначити А.Романчука (8 клас) та О.Шовкову (10 клас).

Для всебічного розвитку творчої особистості, для виявлення та підтримки обдарувань і талантів, діє мережа гуртків: вокального співу, народного розпису, технічної творчості, риторики, військово-патріотичні та спортивні гуртки.

З метою адаптації учнівської молоді до реального життя та розвитку не тільки академічних, але й технічних обдарувань, так званого таланту „золотих рук”, діють уже багато років гуртки технічної творчості за різними напрямками художньої обробки деревини. З великим бажанням передає учням свої знання, вміння, досвід учитель технічної праці В.Д.Бадьон. Він навчає учнів правильно трудитися, планувати, організовувати роботу, підтримувати в порядку робоче місце, економити і берегти матеріали. Шкільну майстерню прикрашає безліч виробів гуртківців. Це виточені і оздоблені підсвічники, булава, вази, келихи, кухонні дощечки, які неодноразово були представлені на районних та обласних виставках.

Вивчаючи і зберігаючи традиції і звичаї нашого народу, учні знайомляться з різними видами художньої творчості і оволодівають необхідними в житті прийомами ручної праці. Це і українська народна вишивка, і плетіння з бісеру, і в'язання та плетіння гачком, і моделювання одягу. У тісному взаємозв'язку різних видів діяльності формується в учнів працелюбність, естетичний смак, уміння бачити і оцінювати прекрасне в оточуючому світі.

Діти беруть активну участь і займають призові місця в оглядах художньої самодіяльності, КВК, екологічних агітбригадах та агітбригаді „Молодь за здоровий спосіб життя”.

У Попівському ЗНЗ створено атмосферу єдиної родини батьків, учителів і головної скарбниці – учнів, яких тут люблять, поважають і, задля їхнього майбутнього, не виховують, не навчають, а створюють умови для розкриття талантів і обдарувань кожної дитини, для виховання в них самоповаги і глибокої любові до своєї школи ,до своєї сім'ї, своєї землі, своєї країни.

З кожним роком зростає кількість випускників, які здобувають вищу освіту. Із введенням поглибленого вивчення математики 60-70% випускників пов'язують свою професію саме із вивченням цього предмета. Є інженери, економісти, будівельники, програмісти, агрономи, зоотехніки, військові, та особливо шанують професію вчителя. Тільки у нашому колективі працює 11 випускників рідної школи.

Школа не зупиняється на досягнутому. І в нове тисячоліття вона ввійшла з поглибленим вивченням математики, покращенням матеріально-технічної бази, введенням профільного навчання.

Поступово зростаюча невідповідність програм шкільного курсу математики, української мови та історії зі вступними іспитами з цих предметів до провідних ВНЗ країни стала причиною вибору учнями 10-11 класів природничо-математичного та суспільно-гуманітарного напряму освіти. Навчання здійснюється за двома профілями: природничо-математичним і суспільно-гуманітарним. Нині на ці класи профінансовано максимальну кількість годин – 39. Передбачено, що 27 годин усі учні, незалежно від кількості в класі, навчаються разом. Інші 12 годин розділено на два напрями навпіл: природничо-математичний і суспільно-гуманітарний.

Для учнів природничо-математичного напрямку додано години на вивчення математики, інформатики та курсу за вибором „Основи екологі”". А для учнів суспільно-гуманітарного напрямку відведено годину на вивчення англійської мови, годину на курс за вибором „Основи економіки”, 2 години – на „Практикум з української мови”, введено курс за вибором „Ми громадяни”, у якому програмні теми відповідно доповнено темами з „Основ правознавства”, що мають практичне значення для людини, та курс „Людина і суспільство”. Для покращення комп'ютерної грамотності учнів у 10-11 класах вивчається курс „Основи комп'ютерної технології”.

Поглиблене та профільне вивчення предметів здійснюється за спецпрограмами та спецпідручниками або за модульним принципом: програма загальноосвітньої школи доповнюється набором модулів, які поглиблюють відповідні теми.

У школі створено максимально сприятливі умови для формування творчо активної особистості в цілому, математичного розвитку учнів зокрема, наступності вивчення обраних профільних дисциплін. Навчання і виховання спрямовані на відкритість сердець школярів до всього нового, на саморозвиток, самовдосконалення і самореалізацію, прищеплення тактовності, терпимості, на виховання в учнів національної свідомості, гідності, честі, душевного благородства. Безумовно, не всі випускники нашої школи стануть ученими-науковцями, але віримо, що кожен з них зможе знайти своє місце в житті і утвердитись у сьогоденні.

Слід зазначити, що профільність навчання починається ще з молодших класів через роботу з обдарованими дітьми, диференціацію навчання та комплексу розвивально-виховних заходів.

Перший учитель – це людина, яка першою зустрічає дитину в школі, відкриває для малечі вікно у цікавий світ пізнання. Це добре усвідомлюють учителі початкових класів: В.Д.Бабич, Л.С.Дзизенко, Н.М.Коваленко, В.І.Совин. Тому практична реалізація індивідуального підходу починається з вивчення готовності дитини до навчання. Як відомо, відмінності між підготовкою малюків, що приходять до школи, досить великі, зокрема в словниковому запасі, швидкості мислення, техніці письма, вмінні керувати своєю уявою, у працездатності. У малюків їхні ставлення, уподобання, можливості пізнання і спілкування, як кажуть, "на поверхні". Але того, що лежить на поверхні, замало, щоб об'єктивно визначити рівень можливостей дитини. А тому в підготовчих класах уважно і цілеспрямовано придивляються до дітей, розвивають їх розумовий потенціал за рахунок інноваційних педтехнологій та різноманітних розвивальних заходів: КВК, „Ну-мо, хлопці”, „Міс-школярочка”, „Маленький ерудит”, „Лицарські турніри”, захист творчих робіт, „Тато, мама, я – спортивна сім'я”...

З метою пошуку , розвитку і підтримки обдарованих дітей, діагностики рівня пізнавальної активності учнів, виявлення їх схильності до науково-пошукової діяльності у ранньому віці, у школі проводяться олімпіади для 2-4 класів з математики та української мови, захисти творчих задач і оригінальних розв'язків, інтелектуальні ігри „Найрозумніший”, „Перший успіх”, „Щасливий випадок”, „Простіше простого” т. ін. Проте головним залишається постійне стимулювання дітей до самопізнання, до творчого пошуку. Саме тому девізом роботи вчителів початкової школи стали слова Плутарха : „Розум дитини – не посудина, яку слід заповнити, а смолоскип, який треба запалити”.

Розвиток обдарувань, визначених у молодших класах, продовжується в ході допрофільної підготовки в 5-7-х класах шляхом рівневої диференціації, а у 8-х класах через поглиблене вивчення математики у математичному класі та збільшення кількості годин на викладання рідної мови та історії у гуманітарному.

Уроки проводяться не для учнів, а разом з учнями, вони глибоко продумані, організовані і керовані з урахуванням дитячих можливостей, потреб і інтересів.

Гуманізацію всього навчально-виховного процесу розуміють тут як рішучий поворот до особистості учня, обов'язок створити йому найоптимальніші умови для виявлення і розвитку здібностей.

Звісно, не все у нас іде гладко. Немало ще проблем і з фінансуванням, матеріальним забезпеченням, підручниками, унаочненням. І зміст навчання юних обдарувань, і підходи до оцінювання їхніх знань, і ведення навчально-дослідницької роботи, і методи виховання – все це переглядається і оновлюється. Але сміливо йдемо педагогічними тернами, щоб учні нашої сільської школи по її закінченні здобули освіту рівноцінну випускникам сильної міської школи. Благо, що наші поривання – відійти від навчання усередненого учня, віддаючи перевагу роботі з обдаруваннями, – зрозуміли і підтримали.

Наша школа – це навчально-розвивальний виховний заклад, зорієнтований на обдарованих та здібних дітей, який дає середню освіту і поглиблену науково-теоретичну та практичну підготовку з предметів природничо-математичного та суспільно-гуманітарного напрямків. Принципи, на яких ґрунтується навчання і виховання, – креативність, гуманізм, диференціація, індивідуалізація, світське виховання.

Переглядів: 856 | Додав: line | Рейтинг: 5.0/1
Пошук

Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

"Педагогічна преса"


Посилання

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz